Artık denize dönmek ister yüzüm…

Deniz2Alınacak ders yok bu yıldan; öğrenilecek hayat tecrübeleri; verilecek kararlar yok. Hayat bu işte ! Sana sormadan başlar ve sormadan biter. Arada aldığın nefes; içtiğin şarap; anladığın yüzler; tutabildiğin eller yanına kar kalır. İnişler hızlı, düşüşler kanamalı, toparlanması sancılıdır. Ama dedikleri gibi hep bir ışık vardır; gel gör ki o ışık yalnızca umut etmekle sınırlıdır. Hayat bu işte! Güzel bir Frank Sinatra şarkısıdır.

Artık denize dönmek ister yüzüm. Biliyorum ki her sabah aynada gördüğün yüz uzun süredir nereye bakacağını bilememişti. Baktığında gördükleri ile görmek istediklerini bir türlü denk getirememişti. Artık denize dönmek niyetindeyim yüzümü. Aradığım huzurun orada olduğunu biliyorum. Kıyısından bakmak değil; koynuna sığınmaktan bahsediyorum. Derin bir nefes almak ve aldığım o nefesin tazeliğiyle sarsılmak istiyorum. Bir direğe bir bez bağlamak; ucuna ip geçirip elime sarmak niyetindeyim. Hava estikçe  yelkenimi doldurup, dümeni sıkıca tutup “illa ki o kara parçası”na varmayı düşünmeden yol almak istiyorum.  Dalgaların teknemi tokatlaması dışında bir ses duymak; darmadağın mavi dışında bir renk görmek istemiyorum. Arada elimi suyun, yüzümü göğün üzerinde gezdirerek; aldığım nefese bin şükür ederek; tuzunu alnıma sürüp vira yol almak niyetindeyim. Kısmetimi denizden, nasibimi denizden, belamı da denizden bulmak istiyorum. Islanmayı, üşümeyi değil; fırtınayla, dalgayla didişmeyi hiç değil; kayıtsız bir teslimiyete mahkum olursam; denize varıp vurgun yemeyi düşünüyorum.

Heybemde kitap, nevalemde içki olsun; bereketi bol ; esenliği daim olsun;

Defnem elimi tutsun, neşe dolu olsun; dostlar da sağ olsun.

İki sıfır bir beş işte böyle olsun.

Bir Cevap Yazın

